Hop til hovedindholdet

Mandag d. 29. april 2024 kl. 19:00 til 21:00

Mandag d. 29. april 2024 kl. 19:00

Sted

Medicinerhusets auditorium, Aalborg Universitetshospital, Mølleparkvej 4, 9000 Aalborg Medicinerhusets auditorium, Aalborg Universitetshospital
Mølleparkvej 4
9000 Aalborg

Hjerte-/karsygdom og blodpropper ved gigtsygdomme

Risikofaktorer og muligheder for forebyggelse og behandling

Speciallæge Janni Maria Pedersen, Aalborg

Hjerte-/karsygdom og blodpropper er hyppige tilstande i befolkningen og medfører risiko for både øget sygelighed og afkortet levetid. Tilstandene forekommer med øget hyppighed hos gigtpatienter, hvilket bidrager til den samlede sygdomsbyrde.

Kom til en foredragsaften, hvor vi bl.a. skal høre om risikofaktorer for hjerte-/karsygdom og blodpropper samt den aktuelle viden om anbefalinger og tiltag, der gør sig gældende for gigtpatienter som en særlig gruppe. Vi skal herunder også høre om muligheder for opsporing, diagnosticering og behandling heraf.

Oplægget afholdes af speciallæge i reumatologi, Janni Maria Pedersen, som vi kender fra tidligere foredrag som en dygtig formidler af vanskelige emner.

Der er fri parkering udenfor sygehus Syd om aftenen. i Medicinerhusets forhal vil der være bannere og frivillige fra Gigtforeningen, som viser vej til auditoriet.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >