Hop til hovedindholdet

Tirsdag d. 25. marts 2025 kl. 19:00 til 21:00

Tirsdag d. 25. marts 2025 kl. 19:00

Sted

Medicinerhusets auditorium, Aalborg Universitetshospital, Mølleparkvej 4, 9000 Aalborg Medicinerhusets auditorium, Aalborg Universitetshospital
Mølleparkvej 4
9000 Aalborg

Gigt og motion

Gigt og motion - hvad ved vi?

En omskrivning af et gammelt Jacob Haugaard citat kan lyde: "Hvis træning er sundt, så giv det til de syge". Forskningsmæssigt har der i de seneste år været stort fokus på, hvilke gavnlige effekter træning/motion kan have på bl.a. gigtsygdomme.

Professor ved Center for Almen Medicin, Aalborg Universitet, ph.d. Jens Lykkegaard Olesen har i en årrække beskæftiget sig med emnet både forskningsmæssigt og klinisk. Han vil i foredraget komme ind på de mest spændende forskningsfund herunder, hvordan man som patient selv kan udnytte den nye viden bedst muligt.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >